-
Akses :
Kehadiran Murid
-
Akses :
Peluang Belajar
-
Keberadaan
Guru
-
Melindungi
Masa Instruksional
-
Kualiti :
Kepimpinan
-
Kualiti
P&P
-
Kualiti :
Tahap Penguasaan Murid
-
Ekuiti : Lulus
Mata Pelajaran Teras
-
Melepasi
Standard Kualiti
-
70 %
Penguasaan Peperiksaan Awam
-
Melepasi ETR
LINUS 2.0; 100 % Tahun 3
-
Melepasi ETR
UPSR
-
Pematuhan SPSK
: Pengurusan Panitia
-
Pembelajaran
Abad Ke-21; Elemen Didik Hibur, KBAT, EM
2. SASARAN
PENINGKATAN SEKOLAH
-
Peningkatan Penguasaan -
3%
-
Peningkatan Kecemerlangan
- 0.5%
-
Peningkatan
GPS - 0.02
3. PENGUASAAN
3M
LINUS:
-
Tahun 3 - 100%
-
Tahun 2 - 95%
-
Tahun 1 - 90%
-
Kecemerlangan : 1M1A
4. FOKUS
AKADEMIK
i.
Peningkatan
kualiti sekolah
ii.
Peningkatan
kualiti pengajaran guru
iii.
Peningkatan
sekolah berprestasi rendah
iv.
Pelaksanaan
dasar dan program KPM; Melindungi Masa Instruktional (MMI), MBMMBI, LINUS, PBS,
KBAT
v.
Peperiksaan
Setara – tiada penyetaraan soalan atau jadual peperiksaan
vi.
Pengurusan
Data SAPS – semua data diurus segera sebelum tarikh ditetapkan
vii.
Pelaksanaan
Program JPN:ADAP, Plan-J
viii.
Mengoptimumkan
penggunaan PCG
ix.
Pemantapan
kemahiran DIALOG PRESTASI melalui headcount dan audit akademik
5. SASARAN
SEMUA SR
i.
Bahasa Ibunda
di SJKC dan SJKT mencapai prestasi melebihi 90
ii.
Peningkatan
Bahasa Inggeris di semua aliran
iii.
Peningkatan
kualiti dan kuantiti Matematik dan Sains di SK
iv.
Peningkatan
kualiti dan kuantiti BM di SJK
v.
Pengurangan
sekolah dari kategori sekolah berprestasi rendah
6. PERLU
BERLAKU DI SEKOLAH
i.
Dashboard
ii.
War room
iii.
Penataraan
penyebaran PPPM
iv.
Pembelajaran
abad ke-21
v.
Dialog
prestasi
vi.
Pengisian
mesyuarat;
a.
PPPM
b.
MBMMBI
c.
LINUS
d.
Prestasi
semasa
-
Akses:
kehadiran
-
Disiplin
-
Kualiti guru
-
Kualiti PdP
-
Ekuiti: subjek
teras
No comments:
Post a Comment